دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

من کیستم؟(۲) از دید مسیحیت

ما در بحث های آینده مسئلۀ فدا را که یکی از ریشه ها ی قرص مسیحیت است  تحت بررسی و تدقیق  قرار خواهیم داد. این تعلیم که یقیناً از آن عیسی مسیح نیست و عیسی مسیح نیامده که مردم را به گناهان جرأت بدهد و بگوید هرکاری می خواهی انجام بده چون خدا قبلاً فدیۀ تمام گناها ن تو را پرداخت کرده است، خدا قبلاً تورا آمرزیده، فرزندش را فرستاده تا فدایی تو بشود تا گناهان تو تا قیام قیامت آمرزیده بشود.

این به صورت های گوناگون در آثار مسیحیت آمده است. پس این جمله مدنظرتان باشد که خدا آن قدر محبت نمود که پسر یگانۀ خود را داد تا در برابر آمرزیده شدن همۀ عصیانها و گناهان انسانها تا قیام قیامت مصلوب شود.

" ازاین نیز برترید. بالاخره برای وصول آخرین جواب "من کیستم" شما باید به صلیبی که بر دوش مسیح است نگاه کنید که حاصل همۀ فلسفه و تاریخ در آن متمرکز است. صلیب است که جای انسان را در این جهان تعیین و مشخص می کند. در آن خدای متعال درجۀ محبت خویش را نسبت به آدمیان نمود." یعنی این صلیب نشانۀ محبت خدا به بندگانش است چرا که نشانۀ به دار رفتن عیسی مسیح است و به دار رفتن او فقط به خاطر شما بوده است. " چنانچه پدر بر فرزندان خود رئوف است، همچنان خداوند. بنا بر اظهار کلیسا خدا روحی است لایزال و جاویدان و بی پایان و ثابت و در وجود وی عقل وقدرت و تقدّس و عدالت و نیکی و راستی نهاده شده است. " خوب اگر واقعاً خدا این است که اینجا توصیف شده است. این خدا چگونه بچه دار می شود؟ ادعای مسیحیان این است که عیسی مسیح پسر یگانۀ خداست. اگر خدا لایزال و جاویدان و بی پایان و ثابت است. ازلی و ابدی ست، چگونه صاحب فرزند شده است؟

"مسیحیان جهان به این نکته پی برده اند که خدا را می توانند به سه طریق بشناسند همچنان که خورشید را می توان از نور و گرما و نیروی جاذبۀ آن شناخت. ما خدا را چون پدری می شناسیم که بر زمین نظارت می کند و او را در وجود عیسی مسیح یافتیم. " اینجا شأن عیسی مسیح از فرزندی خدا بالاتر می رود. اصلاً خدا در وجود عیسی مسیح حلول کرده است. تکه ای از خودش را بریده است به صورت عیسی مسیح در این خاکدان فرستاده است .

ادامه دارد....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد