دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

تعالیم اخلاقی مسیحیت چیست؟

تعالیم اخلاقی مسیحیت چیست؟

تمام تعلیمات عیسی را می توان در کلمۀ محبّت خلاصه نمود، محبّت عیسی مسیح محبّت کاملی بود و او به شاگردان خود دستور داد که یکدیگر را محبّت نمایند به همان طریقی که خود آنها را محبّت نمود. ما مسیحیان به خوبی می دانیم که این محبّت مسیحایی را در خود نداریم ولی هنگامی که به یاد بیاوریم چگونه مسیح به ما محبّت نمود و برای ما جان داد از او سرمشق می گیریم که دیگران را محبّت کنیم.

پس نه نسبت به خودمان بلکه نسبت به تمام عالم باید محبّت بورزیم. این مطلب صحیح است یا غلط؟ آیا این محبّت جزء تعالیم عیسی مسیح هست یا نه؟

مطالب قبل را بخاطر داشته باشید که گفتیم عیسی مسیح فرموده است که من نیامده ام که همزه ای از تورات را دگرگون کنم بلکه برای کامل کردنش آمده ام.

ببینیم این آئینی که شعارش این است که خدا محبّت است آیا واقعاً در عمل هم این طور بوده است یا نه؟

سفر تثنیۀ تورات ، باب 2، از آیۀ 32 به بعد:

 بیانات حضرت موسی علیه السّلام :

آنگاه صیهون با تمامی قوم خود به مقابلۀ ما برای جنگ کردن در یاهص بیرون آمدند. و یهو خدای ما او را به دست ما تسلیم نمود. او را با پسرانش و جمیع قومش زدیم و تمامی شهرهای او را در آن وقت گرفته، مردان و زنان و اطفال هر شهر را هلاک کردیم. لیکن بهائم را با غنیمت شهرهایی که گرفته بودیم برای خود به غارت بردیم . [1]

این است آئین محبت؟!

انجیل متی، باب 10، آیات 32 تا 36:

از بیانات عیسی مسیح علیه السّلام:

پس هر که مرا پیش مردم اقرار کند، من نیز در حضور پدر خود که در آسمان است او را اقرار خواهم نمود امّا هر که مرا پیش مردم انکار نماید، من هم در حضور پدر خود که در آسمان است او را انکار خواهم نمود. گمان مبرید که آمده ام تا سلامتی بر زمین بگذارم، نیامده ام سلامتی بر زمین بگذارم بلکه شمشیر را.

بالاخره یا آن گفته که محبّت به همه حتی غیر مسیحیان کنید دروغ است یا این آیات؟!

و در کتاب دیگری باعنوان تعلیمات عیسی مسیح راجع به نجات و رستگاری در صفحه 10 کتاب آمده است:

"زیرا خدا جهان را آن قدر محبّت نمود که پسر یگانۀ خود را داد تا هر که بر او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد. "

یعنی ایمان به عیسی مسیح وسیلۀ نجات است، هیچ چیز هم غیر از این برای نجات انسان وجود ندارد. هر گناهی می خواهی کنی انجاه بده، فقط باید به عیسی مسیح ایمان بیاوری. 

                                                       ادامه دارد...



[1]  و اگر امروز اسرائیل این کارها را می کند از همین کتاب این تعالیم را گرفته است  و اشتباه است اگر فکر کنیم که یهودیت و صهونیزم از هم جدا هستند و با هم متفاوتند.

اگر نماز نخواندیم و عبادت نکردیم چه می شود؟ (در مقایسه با اسلام)

سؤال:

 اگر نماز نخواندیم و عبادت نکردیم چه می شود؟

پاسخ:

هیچ اتفاقی نمی افتد. ما فقط بیان حق شناسی نکرده ایم و الا از نظر نجات یافتن قبلاً همۀ ما را خدای متعال به فدیه کردن عیسی مسیح نجات داده است.

شما تفاوت این عبارات را با عباداتی که درآئین مقدّس اسلام به جا می آورید ببینید. عبارتی که وقتی برای نماز بلند می شوید( لازم نیست بر زبان جاری کنید بلکه بر قلبتان هم بگذرد) بیان می کنید: قربة الی الله. بنابراین آنچه شما را برای وضو گرفتن و نماز خواندن بلند کرده امید تقرّب به درگاه حضرت حق است.این را باعباداتی که در اسلام واجب شده است و در همه آنها یک شرطِ نیتِ قربة الی الله وجود دارد مقایسه کنید:

دعا می کنند، روزه می گیرند، صدقه و خیرات هم می دهند، زیارت هم می روند (البته به آنها گفته نشده حتماً به مکان مقدسی به زیارت بروند بلکه هر کجا هم که بروند قبول است. درست برعکس اسلام که می فرماید: و للّه علی الناس حِج البیت من استطاع الیه سبیلا، بروید و یک مکان خاص را زیارت کنید) نه برای تقرّب به خدا یا نجات از عذاب چرا که قبلاً عیسی مسیح آنها را از همۀ گناهانشان نجات داده است. 

                                                              ادامه دارد...

حقایقی درباره مسیحیت برگرفته از کتاب مسیحیت چیست؟

مقدّم بر همه و مهمتر از همۀ مطالب گفته شده در مسائل اساسی مسیحیت، بحث تثلیث trinity)) است.

مشخصۀ تمام فرقه های مسیحیت با اختلافی اندک تثلیث است. یعنی به جای توحید و یکتا پرستی، به سه گانه پرستی معتقدند یعنی خداوند سه بخش دارد: اَب، اِبن و روح القدس.

درکتاب دیگری با نام مسیحیت چیست؟نوشتۀ ویلیام میلر، حقایقی دربارۀ اینکه مسیحیت چیست بیان شده است.

در صفحۀ 62 آمده است:

"لکن راه دخول به کلیسای مسیح که قوم جدید خدا می باشد عبارتست ازتعمید و به همین دلیل ختنه دیگر اهمیّت مذهبی ندارد."

در حالی که قبلا گفتیم عیسی مسیح فرموده است که من نیامده ام که همزه ای از تورات را زیر و رو کنم بلکه آمده ام تا آن را کامل کنم. و ختنه از احکام قطعی تورات است و این یعنی ایشان کلام حضرت عیسی مسیح را زیر پا گذاشتند.

در صفحۀ 65 آمده است:[1]

تکالیف و مراسم مذهبی مسیحیان چیست؟

چون عبادت مسیحیان از چند نظر با عبادت پیروان سایر مذاهب تفاوت دارد، گاهی اوقات اشتباهاً تصور شده است که مسیحیان تکالیف مذهبی ندارند. در عین حال مایلم این موضوع را کاملاً روشن نمایم که منظور عبادت مسیحیان تحصیل نجات و بخشش گناهان نیست؛ یعنی اگر دعا می کند، به دیگران کمک می کند، به کلیسا می رود، ارگ می نوازد و دعای دسته جمعی می خواند، اگر احتمالاً روزه می گیرد اینها را بخاطر تقرّب به خدا و رهایی و نجات از گناه انجام نمی دهد چون قبلاً عیسی مسیح خیال همه را راحت کرده است، بر بالای صلیب رفته است و همه را از همۀ گناهان رها و آزاد کرده است.

" نجات را نمی توانیم بوسیلۀ کارهایی که انجام می دهیم بدست بیاوریم بلکه این بخشش از طرف خدا به طور رایگان به ما عطا می شود به شرط اینکه به مسیح ایمان بیاوریم ."

یعنی ایمان به مسیح شما رااز تمام گناهانتان پاک می کند، نه عبادات. عبادات برای شما ذره ای کار انجام نمی دهد.

" از این رو ما خدا را عبادت می نماییم نه جهت تحصیل نجات بلکه به منظور ابراز محبّت و قدردانی نسبت به خدا برای نجات رایگانی که به ما بخشیده است." 

                                                         ادامه دارد...



[1]  خودتان قضاوت بکنید که کدام انسان عاقلی اینها را می خواند و باور می کند که اینها فرمان خداست و مسیحیت فعلی آئین خداست؟!