دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

تعالیم اخلاقی مسیحیت چیست؟

تعالیم اخلاقی مسیحیت چیست؟

تمام تعلیمات عیسی را می توان در کلمۀ محبّت خلاصه نمود، محبّت عیسی مسیح محبّت کاملی بود و او به شاگردان خود دستور داد که یکدیگر را محبّت نمایند به همان طریقی که خود آنها را محبّت نمود. ما مسیحیان به خوبی می دانیم که این محبّت مسیحایی را در خود نداریم ولی هنگامی که به یاد بیاوریم چگونه مسیح به ما محبّت نمود و برای ما جان داد از او سرمشق می گیریم که دیگران را محبّت کنیم.

پس نه نسبت به خودمان بلکه نسبت به تمام عالم باید محبّت بورزیم. این مطلب صحیح است یا غلط؟ آیا این محبّت جزء تعالیم عیسی مسیح هست یا نه؟

مطالب قبل را بخاطر داشته باشید که گفتیم عیسی مسیح فرموده است که من نیامده ام که همزه ای از تورات را دگرگون کنم بلکه برای کامل کردنش آمده ام.

ببینیم این آئینی که شعارش این است که خدا محبّت است آیا واقعاً در عمل هم این طور بوده است یا نه؟

سفر تثنیۀ تورات ، باب 2، از آیۀ 32 به بعد:

 بیانات حضرت موسی علیه السّلام :

آنگاه صیهون با تمامی قوم خود به مقابلۀ ما برای جنگ کردن در یاهص بیرون آمدند. و یهو خدای ما او را به دست ما تسلیم نمود. او را با پسرانش و جمیع قومش زدیم و تمامی شهرهای او را در آن وقت گرفته، مردان و زنان و اطفال هر شهر را هلاک کردیم. لیکن بهائم را با غنیمت شهرهایی که گرفته بودیم برای خود به غارت بردیم . [1]

این است آئین محبت؟!

انجیل متی، باب 10، آیات 32 تا 36:

از بیانات عیسی مسیح علیه السّلام:

پس هر که مرا پیش مردم اقرار کند، من نیز در حضور پدر خود که در آسمان است او را اقرار خواهم نمود امّا هر که مرا پیش مردم انکار نماید، من هم در حضور پدر خود که در آسمان است او را انکار خواهم نمود. گمان مبرید که آمده ام تا سلامتی بر زمین بگذارم، نیامده ام سلامتی بر زمین بگذارم بلکه شمشیر را.

بالاخره یا آن گفته که محبّت به همه حتی غیر مسیحیان کنید دروغ است یا این آیات؟!

و در کتاب دیگری باعنوان تعلیمات عیسی مسیح راجع به نجات و رستگاری در صفحه 10 کتاب آمده است:

"زیرا خدا جهان را آن قدر محبّت نمود که پسر یگانۀ خود را داد تا هر که بر او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد. "

یعنی ایمان به عیسی مسیح وسیلۀ نجات است، هیچ چیز هم غیر از این برای نجات انسان وجود ندارد. هر گناهی می خواهی کنی انجاه بده، فقط باید به عیسی مسیح ایمان بیاوری. 

                                                       ادامه دارد...



[1]  و اگر امروز اسرائیل این کارها را می کند از همین کتاب این تعالیم را گرفته است  و اشتباه است اگر فکر کنیم که یهودیت و صهونیزم از هم جدا هستند و با هم متفاوتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد