دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

سخن آخر (شکرانه)

به هر حال این کتاب که نامش کتاب مقدس است همانگونه که اول سخنم عرض کردم مرکب از دو قسمت است: عهد قدیم  و عهد جدید. عهد قدیم آن تورات است. تک تک کتاب های توراتی را می توانیم بررسی کنیم. بعد اثبات می شود از اسفار خمسه تا کتابهای ضمیمه شده به تورات از امثال سلیمان و مزامیر داوود و کتاب حجّی و عزرا و ... و هرچه هست به عنوان کتاب مقدس عهد قدیم ، حتی یکی از آنها را نمی توانید اطمینان خاطر پیدا کرد که متعلق به کسانی باشد که در این کتاب ادعا شده متعلق به آنهاست. چرا؟ تناقضات متعدد. چرا؟ مباینات و مناقضات بیان این کتاب ها با خرد و اندیشۀانسانی.  و ما ان شاء الله بحث قرآن را شروع کردیم برایتان نظر قرآن دربارۀ این کتابها را بیان می کنیم. آن وقت خواهید دانست که قرآن کریم نسبت به این کتابها چه نظری دارد. آفرین بر پیغمبر اکرم. خدا رابر این نعمت و منتش سپاس گزاریم که ما را مسلمان به دنیا آورد، در خانوادۀ مسلمان، در مملکت مسلمان، در مملکت شیعه، با پدر و مادر شیعه.  الحمدالله رب العالمین ما در سایۀ قرآن کریم قرار گرفتیم. قرآن کریم به تمام مکتب های الهی، عظمت بخشید. پیغمبران را آنگونه که بودند معرفی کرد:

انهم عندنا لمن المصطفین الاخیار

 پیغمبران در نزد ما (خدا) از برگزیدگان نیکانم هستند.

بهترین عصاره های خلقتند پیغمبران. پیغمبر زنا می کند؟ پیغمبر کار نامشروع با فرزند خودش انجام می دهد؟ پیغمبر با حقه پیغمبری را از خدا می گیرد؟ خدا حرکت می کند! مهمان حضرت ابراهیم می شود!

[می گویند] خدا بر حضرت ابراهیم ورود کرد. ابراهیم در چادرش ایستاده بود. خدا می خواست به او در سن بالا بچه بدهد. خود خدا آمد . ابراهیم هم رفت به خاطر مهمان نوازی برای خدا گوساله ذبح کرد. خوب یک چنین خدایی کجا و آن خدایی که قرآن کریم معرفی می کند کجا!!!

قل هو الله احد . الله الصّمد.  لم یلد و لم یولد.  و لم یکن له کفواً احد

بگو خداوند یکتا و یگانه ست. خداوند (بی نیازی) ست که همۀ نیازمندان قصد او می کنند. نه زاده است و نه زاییده شده است و نه هیچ کس همتای اوست.   

                                                        ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد