دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

نمونه‌هایی از اسفار خمسه تورات(۱)

 سفر پیدایش باب 3: داستان حضرت آدم علیه السّلام و حوّا ،زوجه و همسر او، در بهشت.

و مار از همۀ حیوانات صحرا که خداوند خدا ساخته بود هوشیارتر بود و به زن گفت آیا خداوند حقیقتاً گفته است که از همۀ درختان باغ نخورید؟ زن به مار گفت از میوۀ درختان باغ می خوریم لکن از میوۀ درختی که در وسط باغ است خدا گفت از آن مخورید و آن را لمس نکنید مبادا بمیرید.

این شیطانی که ما در قرآن داریم که آدم و حوّا را وسوسه می کند در اینجا تبدیل به حیوانی به نام مار شده است . خیلی فرق نمی کند در واقع وسوسه گر در تورات به جای شیطان، مار شده است. چه کسی را هم وسوسه می کند؟ می آید سراغ حوّا  او را وسوسه می کند. خدا گفته بود از همۀ میوه های این باغ (باغ بهشت) بخورید فقط از آن میوه ای که وسط باغ است نخورید که اگر بخورید خواهید مرد. این سخنی ست که حوّا از قول خدا به مار می گوید.

 مار به زن گفت: هر آینه نخواهید مرد.

معنای این کلام این است که خدا دروغ گفته است چون خدا فرموده بود اگر از آن میوه بخورید می میرید. حالا مار به حوّا می گوید: نه این‌طور نیست بلکه خدا می داند که در روزی که از آن بخورید چشمان شما باز شود و مانند خدا عارف نیک و بد خواهید شد.

 العیاذ و بالله معنای این کلام اینست که خدا به آدم و حوّا دروغ گفته است. گفته اگر بخورید می میرید، مار گفته بخورید نمی میرید عارف به نیک و بد می شوید.

و چون زن دید که آن درخت برای خوراک نیکوست و به نظر خوشنما و درختی دلپذیر و دانش افزاست  پس از میوه اش گرفته بخورد و به شوهر خود نیز داد و او خورد، آنگاه چشمان هر دوی اینها باز شد و فهمیدند که عریانند.یعنی نمرده اند.  

 

اینجا یک خدای دروغگو را معرفی می کند. از طرف دیگر خدا نمی خواسته که آدم و حوّا عارف نیک و بد بشوند . بازهم العیاذ بالله یک خدای حسودی که نمی خواهد بنده هایش مثل خودش عارف به نیک و بد بشوند.

آیا اینها کلماتی ست که خدای سبحان بر حضرت موسی وحی فرموده؟ محال است.

 

  سفر پیدایش باب 11:

و خداوند نزول نمود تا شهر و برجی را که بنی آدم بنا می کردند ملاحظه نماید.

در کتاب مقدس به خصوص عهد عتیق یکی از مسائلی که مسجل و مسلم است اینست که خدا دقیقاً مثل انسان مجسم شده است. درست خصوصیات انسانی دارد. خدا آمد پائین یعنی آن علم را نداشته که ببیند بنی آدم چه بنا می کنند. باید برای اینکه عالم شود پائین بیاید.

 ...ادامه دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد