دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

آیا کتاب مقدس کتاب خداست؟

 آیا به راستی کتاب مقدس، که امروزعمدتاً بحث ما عهد عتیق است ، کتاب خداست؟  آیا همۀ این کتاب را دربست می توان به عنوان کتاب خدا انتخاب کرد؟ آیا از همۀ مندرجات این کتاب می توان در پیشگاه آخرت  دفاع کرد یا نه؟ این سؤالی ست که  نه با شما مطرح می کنم بلکه به کلیسا ها رفته ام به کنیسه ها رفته ام، خاخام ها را دیده ام از آنها پرسیده ام که آیا می توان گفت که اینها کلام خداست؟ شما خودتان قبول می کنید؟

اول اسفار خمسه تورات یعنی سفر پیدایش، سفر خروج، سفر لاویان، سفر اعداد و سفر تثنیه، آیا اینها مسجل و مسلم است که خود حضرت موسی علیه السّلام بیانش کرده است؟ مطمئن باشید از مطالعۀ کتاب مقدس به این مطلب نمی توانید. محال است که بتوان اثبات کرد که واقعاً گویندۀ این پنج سفر تورات خود حضرت موسی علیه السلام باشد. هرگز نمی توان گفت که گویندگان کتاب مقدس خود پیغمبران الهی و الهام روح القدس بوده. محال است حتی در اسفار خمسه.

برای نمونه به سفر تثنیه باب 34  مراجعه می کنیم. 

(ببینید آیا اینها الهام خدا ست؟)

پس موسی بندۀ خدا در آنجا به زمین موآب برحسب قول خداوند مرد. او را در زمین موآب در مقابل بیت فعور در دره دفن کرد. و کسی قبر او را تا امروز ندانسته است و موسی چون وفات یافت 120 سال داشت و نه چشمش تار و نه قوتش کم شده بود.

اینها حرفهای کیست؟ خبر از بعد از مرگ موسی می دهد. آیا اینها هم وحی خداست؟ خدا به چه کسی وحی کرده؟ موسی که مرده است.

باروخ اسپینوزا یک فیلسوفه هلندی است؛ البته یهودی هم بود. در کتاب  تاریخ فلسفه ویل دورانت شرح حالش را بخوانید. این فیلسوف را از جامعۀ یهودیان اخراج کردند. به این دلیل که نسبت به همین مطالب اعتراض داشت که اینها نمی شود کلام خدا باشد. شما می گویید کلام خدا بر موسی علیه السّلام نازل شده و موسی مردمان را به آن کلام فراخوانده است. پس اینها بر چه کسی نازل شده است؟ اینها که کتاب تاریخ است؟ از این سری مطالب در کتاب عهد عتیق فراوان می توان یافت.

 نکتۀ دیگر.(اینکه عرض کردم خدمتتان قدر دینتان را بدانید بی جهت و بدون مطالعه نگفتم. براستی قدر قرآن را بدانید. اگر هم خواستید قرآن را نداشته باشید اصلاً دین نداشته باشید راحتتر است. اگر قرار است انسان دین داشته باشد فقط و فقط قرآن کریم.) بخوانیم برخی از مطالب کتاب مقدس مخصوصاً اسفار خمسه را. 

                                                                     ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد